Fånga fantasin

 
Titel: Fånga fantasin
Författare: Nora Roberts
Utgivningsår: 2015
Ljudbok
Inläsare: Linda Ritzèn
 
 
Handling:
Hillary Baxter är en småstadstjej som flyttade till New York och blev supermodell.
Hon har väldigt vackert, unikt utseende som gör så att många byråar vill ha henne.
När hon får ett erbjudande att fotas för en tidning kan hon inte tacka nej och blir snart involverad i en känslomässig tornado när ägaren till tidningsredaktionen Bret Bardoff visar sig...
 
Mitt omdöme:
Jag tycker hellre om att hålla boken i händerna som jag läser än att lyssna på den.
Den här boken kom jag över under en  prova-på-period hos Nextory.
 
Jag somnade tre gånger under de första 20 minuterna boken lästes upp.
 
Linda Ritzèn som läste upp boken har en så lugnande röst och tyvärr ganska rak att jag inte förstod vem som sa vad i boken. Det krävde väldigt mycket koncentration från min sida, dels för att inte somna och dels för att jag var tvungen att koncentrera mig extra mycket för att förstå vem som sa vad och om meningen tog slut eller fortsatte...
 
Synd, för att det förstörde ganska mycket det som författaren ville förmedla.
Uppläsaren skulle kanske passa bättre till meditations, yoga och hur-hantera-stress-och-ångest böcker.
 
Den hjälpte mig iafall att somna lätt i början...och jag som lidit av sömnsvårigheter sedan i höstas...
 
Själva omdömet av själva boken är ganska ljummen...en ljummen kärlekshistoria...
 
Tror inte att jag kommer hålla mig borta från Nora Roberts böcker ett tag...
 
Mitt betyg: 2 av 5 
Böcker | |
Upp